Sosyal@Sosyalkonut

  • Yıl : 2012
  • Lokasyon : Ankara
  • Kategori : Konut . Yarışma
  • Ödül : 1. Ödül
  • Ali Sinan : Ali Sinan
  • Nehir Bera Biçer :
  • Elif Yılmaz :
  • Buğrahan Baran :
  • Dicle Taşkın : Dicle Taşkın
  • Bünyamin Çam :
  • Kadri Atabaş :
  • Yiğit Acar :
  • Utku Karakaya :
  • Müge Krusa :
  • Renato Bici :
  • Okan Mutlu Akpınar :
  • Mehmet Çıkrık :
  • Murat Memlük :
  • Seda Özçelik :
  • Sevgi Çalı :
  • Beliz Bediz Sinan :
  • Cem Dursun :
  • Gökhan Yıldırım :
  • Hasan Okan Çetin :
  • Nuran Özkam :
  • Olsi Kafeja :
  • Esra Bor :
  • Özlem Kaya :
  • Başak Kalfa :
  • Tuğba Kayakök :
  • Derya Güngör :
  • Farzad Golghasemi :
  • Jülide Arzu Uluçay :
  • Sonat Özcivanoğlu :
  • Batuhan Çelebi :
  • Gökçe Nur Çelebioğlu :
  • Hamide Rıhtım :
  • Hanie Fatouraee :
  • Hüseyin Kezer :
  • İbrahim Ekinci :
  • Ezgi Keskin :
  • Mustafa Demir :
  • Serkan Çetin :
  • Zeynep Damarsan :
  • Coşan Karedeniz :
  • Mert Akay :
  • Merve Nur Doğan :
  • Olgu Çalışkan :
  • Ayşegül Aktaş :
  • Sercan Deniz :
  • Yusuf Fırat Kılıç :
  • Halil Baha Akyar :
  • Dinçer Dönmez :
  • İrem Özkan :
  • Çağılsu Kardeş :
  • Toz :
  • Oguzhan Muzikaci :

Proje . “Sosyal@Sosyalkonut” Ulusal Öğrenci Fikir Projesi Yarışması
Müşteri . Mimarlar Odası
Yer . Ankara  Yıl . 2012  Ödül . Birincilik
Proje Ekibi: Ali Sinan, Dicle Taşkın

 

SOSYAL DOKU-BOŞLUK
Günümüz kentlerinin, mülkiyetin dağılımı üzerine ezbere kent inşa etme biçiminin sonucunda üretilen yol, parsel, blok, nizamının günlük yaşam pratiklerini rasyonalize edilmiş tektipleştirilmiş bir kısmının içine hapsettiği görüşündeyiz.
Bu kent inşa pratiğinin iki sorunlu tarafı var. Birincisi, bir birimden pek çok birimin dikeyde türemesi. Coğrafya üzerine yayılmış mülkiyet izlerinin sürekli yeni katı inşa izinleri ile daha fazla rant üreten bir amaca dönüşmesine yol açarak, kent kentlinin ihtiyaçlarını hiçe sayan bir hırs ile dikeyde ve yatayda biçimlenmektedir. İkinci sorun ise kentin ve kente ait olan konut birimlerinin dikeyde ve yatayda sürekli büyümesi. Buradaki ana sorun ise yataydaki dolaşımın araca, dikeydeki dolaşımın ise asansörlere hapsolması sonucu insanların etkileşiminin zaman içinde azalmasıdır.

Devamını oku

 

Top